Tuesday, October 16, 2007

Welcome to the Job fair! / Bienvenue au forun des metiers!

This are all the jobs I got to do here in Japan during those past 5 weeks
Voici tous les metiers que j'ai eu la chance de faire pendant ces 5 semaines.

Brushing the buddha for all of you (read story)

Only 2 more days here in Japan. I have been here for 5 weeks, going from one host family to another and doing tons of different amazing stuffs. So let's see, I got to be:
A geisha; a firefighter; a paramedic; a Karaoke singer; a sushi chef, a farmer at the farm, a farmer in the rice field, a high school baseball coach, a lacquer painter, a professional sake tester, a tea maker, a pottery maker, a soba noodle maker (that was a mess with the flour), a Manju maker (extra sweet Japanese cookie), I got sweat on me from a buddhist Monk who was so close doing his amazing prayer, a Koto player (that was super cool).
But most, I got to wash off all of my friends and family's pain by brushing the little statue of a buddha. I tried to brush every little corner of the buddha thinking of everybody's pain. Like for exemple I brushed the buddha's elbow to fix Bill's and I brushed the buddha's knees for my friends Ann, Abi and all the others that don't talk about it. And I got to brush the buddha's breast to try to prevent all of my girlfriends from breast cancer. I would have taken care of my friend's little prostate problem but I didn't feel like brushing the Buddha's private in front of everyone there watching me (so I hope that the spitting monk took care of that one in his prayer).
I am sure I am forgetting a lot because I feel I did so much, it was amazing. (check out the pictures of some of the jobs I got to do)

Plus que 2 jours au Japon. Ca fait 5 semaines que je suis ici, allant de famille d'accueil en famille d'accueil, faisant des tonnes de trucs differents. Alors voyons... J'ai ete: Une Geisha; un chef Sushi; une fermiere; une coupeuse de riz; un entraineur de Baseball; Pompier; Paramedic; chanteuse de Karaoke; peintre sur objets laques; maitre de ceremonie de the; pottier; faiseur de nouilles au sarasin; faiseur de Manju (gateau Japonais trop sucre); je me suis fait postillione dessus par un buddhiste qui faisait une priere pour moi a deux centimetres de moi, j'ai ete joueuse de Koto (instrument japonais a corde) etc...
J'ai eu aussi la chance de brosser la statue d'un buddha pour enlever les bobos de tout le monde, alors j'ai brosse le coude du buddha pour que le coude de mon pote Bill aille mieux, et puis j'ai brosse les genoux pour mes copines Abi, Ann et pour tous les autres qui ont mal aux genoux et ne disent rien. Puis j'ai brosse la poitrine pour que toutes mes copines n'ai jamais le cancer du sein. J'aurai bien soigne le petit probleme de prostate qu'un de mes potes a mais je ne me voyais pas en train de brosser les couilles du buddha alors j'espere que le postilloneur buddhiste, dans sa priere a rajouter une note a ce sujet. Je suis sure que j'en oublie mais j'ai fait tellement de choses. C'etait vraiment trop cool.














































3 comments:

Bill Wilcox said...

Cecile, My elbow feels better already! Thank you and Buddha for the gift.
Bill

A Frog In Az said...

Bill, I am glad your elbow is better. You might have to think of becoming buddhiste now (ask Hue, he must know, he was with the Monks in LA? Wasn't he?).
So bill, you are not writing in french anymore? I will expect some french talk next time at the coffee shop.
Cecile

Unknown said...

I love your blog and can't wait to hear more about your trip.