Sunday, September 16, 2007

First lesson learned...


So we are in that shopping mall and I see that cute top I’d like to try and I ask the vendor if I can try it on (me asking meant: Me making gestures showing this and that). She shows me into the fitting room. So I step in right away without thinking and that is when she starts saying things politely but very fast while she is pointing at my feet. So I am thinking: oh you like my shoes? Yeah I bought then in the US, they are “Tevas”, aren’t they cool! ? But then I realize she is just trying to tell me that I can’t go into the fitting room just like that and I have to take my shoes off. Ooooh my gosh! I am so sorry and so embarrassed! I say: “Sumimasen” at least 5 times and she says “sumimasen” 3 times (I beat her, I said it 2 more times than her, I must be more sorry than she is). Well I am sooooooooo sorry little lady, I feel like a freaking fat, fool French American that I am. So now I am in the fitting room without my shoes and she is showing me a piece of cloth that looks like a pillow case open on 2 sides, and she points at my head and shoulders; I am just thinking, now what? Does she want me to put this over my head so that I can’t see how I look like with my top on? Oooooohhh, I have to put this over my head to protect the clothing from my dirty hair and all the make up I don’t put on my face in the morning! This is so smart and respectful for the clothing, I like it. So here I am, half naked, without my shoes and a pillowcase over my head, in the smallest fitting room ever, banging my elbows on the door and mirror. Of course the top is way to small for me, even though I chose a large size. I get out of the room and say “sumimasen” one more time to excuse myself from being such a big fat ugly stupid American; and she seems to be ok with my apologies, we are good, I can go away now. Pfffffeww, I made it!

Alors je suis au centre commercial et je veux essayer ce haut tres mignon; je demande a la vendeuse si je peux l'essayer ("je demande" veux dire que je fais des gestes dans tous les sens en montrant le petit haut). Alors elle me conduit a l'essayage et moi je rentre dans la piece et c'est la que derriere moi j'entend la petite dame me dire des trucs tres vite mais elle reste tres polie. Je me tourne et je vois qu'avec son index elle pointe mes pieds. Alors je me dis, ouais elles sont chouette mes pompes, je les achete aux USA, ce sont des "teva", elles sont cool hein? Mais elle continue a me parler de plus en plus vite et c'est la que je realise que j'ai fait la grosse erreur de rentrer dans la piece d'essayage avec mes chaussures. Ahhhh! Je suis desolee! Et je dis "sumimasen" au moins 5 fois, et elle me dit "sumimasen" 3 fois. Je suis tellement embarrassee, il faut absolument que je dise "sumimasen" au moins 2 fois de plus qu'elle pour lui prouver que je suis encore plus desolee qu'elle ne l'est. Oh lala je me sens comme une grosse, nulle debile francaise americaine que je suis. Alors maintenant elle pointe a un truc qui ressemble simplement a une taie d'oreiller et ensuite a ma tete. Quoi, tu veux que je mette une taie d'oreiller sur ma tete pour que je ne puisse pas voir la laideur de mon corps dans ce petit haut trop mignon ? Et la je comprend qu'il faut que je mette la taie d'oreiller pour proteger le petit haut trop mignon de mes sales cheveux degueux et de tout le maquillage que je ne met pas tous les matins sur ma tronche. Ouah, c'est plutot cool tout ca, quel respect pour le vetement. Bref j'essaye le haut en me tapant les coudes a la porte et au mirroir dans la piece d'essayage la plus petite au monde et malgre le fait que j'ai choisi une taille Large, le haut est 10 fois trop petit pour moi. Alors je sort et je redonne le haut a la vendeuse en disant "sumimasen" 2 ou 3 fois de plus pour lui prouver que je suis vraiment desolee d'etre une grosse, moche, stupide Americaine. Elle a l'air d'accepter mes excuses et s'excuse egalement, surement pour me dire que je peux partir maintenant. Pfffiou, je m'en sort vivante!

4 comments:

Anonymous said...

You are too funny!!! I am glad you're having a great time.

If you find an all-you-can-eat sushi place, let me know and I will fly right out.

Take care, Jay

A Frog In Az said...

I miss you Jay
Cecile

Azgrapefruit said...

Cecile;
Your department store experience was hilarious!!!!
I look forward to more stories. Maybe you should become a writer.
Mark R.

A Frog In Az said...

Mark, you are too kind and this is too much compliment, I make mistakes and don't spell words properly most of the time, so I think I am way far from being a writer. However I am definitely enjoying writing all this.
Love, Cecile