Sunday, September 23, 2007

Madoka saved my life today.


This morning Madoka (first host sister) is taking me to the local swimming pool. A little exercise will do me good. That smart Madoka had noticed one of my Japanese Kanji tattoo, and she tells me that it is forbidden to come to the pool with tattoos in Japan so she had brought for me a large piece of band-aid to cover the tattoo on the back of my neck that says "Art" in Japanese. I am surprised but totally OK with this because this is the rule and I follow rules. (some of you might think "yeah right...")
Then as I am swimming Madoka explains to me that only Yakuza (Japanese Mafia) have tattoos in Japan and they are not allowed to swimming pools or Hot Springs by fear of starting problems at public places like this.
Wow, Madoka totally saved my life today, I think that with my art tattoo I could have started a war at the pool and could have been shot by the Yakuza rivals (against art, might have been the scientists Yakuza or something like that).
Well I am joking but this is to say how serious those things are in Japan and I really feel fortunate that I get to visit places like this with someone from here.

_______________________________________________
Ce matin Madoka m'emmene a la piscine faire un peu d'exercise, je crois qu'elle aussi avait remarque que je commencais a prendre un peu de bide. Bref la Madoka avait vu que j'avais un tattouage Japonais dans le cou (qui veut dire "art") et m'annonce que les tattouages au Japon sont interdits dans les piscines et Hot Spring publics. Elle sort de on sac un grand morceau de sparadra pour le recouvrir. Lorsque nous sommes en train de nager, Madoka m'explique qu'au Japon les seules personnes avec des tattouages sont les Yakuzas (la Mafia Japonaise) et qu'ils sont donc interdits dans les endroits publics ou l'ont peu voir leur tattouages, afin d'eviter de commencer des problemes entre rivaux.
Ouah, Madoka m'a sauve la vie aujourd'hui, je pense qu'avec mon tattouage signifiant "art", un Yakuza rival du genre "scientifique" ou quelque chose comme ca aurait commence une guerre a la piscine entre le Yakuza et moi et ca aurait ete un vrai carnage.
Bon OK je rigole mais c'est juste pour dire que ces choses la ici au Japon c'est carement du serieux, et que j'ai vraiment de la chance de pouvoir visiter ce pays avec quelqu'un d'ici, car les traditions et regles sont vraiment differentes.

1 comment:

Anonymous said...

Hi Cecile,

Having tatoo is for not only Yaku●●(hiding letters), but for stylish young people, like you, also in Japan.

In my opinion, Japanese gangster's big tatoo on their back are one kind of Japanese art, I think. There are many colors, like landscape pictures as an ukiyo-e(http://en.wikipedia.org/wiki/Ukiyo-e).

mdk